دیجیتال مارکتینگ

سازندۀ عصر نوین در جهان

 

ورود به دنیای | آنلاینـ⌬ـ

 

خب اول ببینیم که دیجیتال مارکتینگ چیه!

ببینیم که دیجیتال مارکتینگ چیست

در کل هر کاری که شما در اینترنت و فضای مجازی/آنلاین برای تبلیغ ، فروش ، نظرسنجی یا معرفی محصولات یا خدماتتان انجام بدهید ، درگیر بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ شده‌اید. معمولا کسب و کارها زمانی که وارد دنیای بازاریابی دیجیتال می‌شوند، مخاطبین خودشان را مشخص می‌کنند و بیشتر تمرکزشان را روی این افراد می‌گذارند: یعنی تشخیص می‌دهند که بیشتر از همه با چه نوع افرادی یا با چه قشری سر و کار دارند. اگر می‌خواهید که به صورت هدفمند و هوشمند وارد دنیای دیجیتال مارکتینگ بشوید حتما از تیم متخصص ما استفاده ببرید.

حالا بریم سر بحث خرید! اگر از شما بپرسم که تفاوت خریدهای امروزی با خریدهای مثلا 10 سال پیش چیه ، چه جوابی می‌دهید؟ کمی در مورد جواب این سوال فکر کنید. تفاوت اساسی که در رفتار خرید مشتریان ایجاد شده است این است که امروزه مشتریان قبل از اینکه خریدی انجام بدهند، به دنبال اطلاعات هستند و یجورایی هم از قبل محصول مورد نظرشونو انتخاب کردن که از کجا و با چه قیمتی بگیرن!!

یعنی چه مشتریان دنبال اطلاعات هستند؟

در دنیای بازاریابی دیجیتال، مشتریان به دنبال اطلاعات هستند بگذارید توضیح بدهم. در سال‌های گذشته، رقابت بازار نسبت به الان خیلی کمتر بود؛ یعنی چه؟ یعنی یک محصول را یک یا نهایتا دو شرکت تولید می‌کردند. این در مورد خدمات هم صدق می‌کند. به همین دلیل مشتریان گزینه‌های زیادی نداشتند و ناچار به خرید بودند. ولی الان ممکن است یک محصول یا یک سری خدمات را 100 مجموعه ارائه بدهند! به همین دلیل است که مشتریان قبل از اینکه خریدی انجام بدهند، تحقیق می‌کنند و اطلاعات به دست آورده را از چند نظر مقایسه می‌کنند: مثلا قیمت کدام مناسب‌تر است، خدمات پس از فروش کدام مجموعه بهتر است، یا حتی وبسایت کدام خوشگل‌تر است! (بله این مورد هم تاثیر زیادی در تجربه کاربر دارد!)

دقیقا همینجاست که دیجیتال مارکتینگ پررنگ می‌شود! ابزارها و تکنیک‌هایی که دیجیتال مارکتینگ پیشنهاد می‌دهد این توانایی را به شما می‌دهد که با استفاده از پلتفرم‌های مختلف (مثل شبکه‌های اجتماعی، ایمیل، تبلیغات در گوگل و ...) هم تبلیغات کنید و هم اطلاعات زیادی به مشتریان بدهید تا به شما اعتماد کنند.

بازاریابی دیجیتال چگونه کار می‌کند؟

نحوه کار دیجیتال مارکتینگ همان اول هم گفتم که برای اینکه در زمینه کسب و کارهای مدرن موفق شوید حتما باید از دیجیتال مارتکتینگ سر دربیاورید. ولی چیزی که نگفتم این است که دیجیتال مارکتینگ یک زمینه بسیار گسترده‌ است (یعنی یک چیز نیست). در حقیقت بازاریابی دیجیتال از چند عنصر مختلف تشکیل شده است. پس شما اگر این عناصر را بشناسید، در حقیقت دیجیتال مارکتینگ را یاد گرفته‌اید.

در این بخش تمامی عناصر و بخش‌های مهم بازاریابی دیجیتال مارکتینگ را برای شما به صورت مختصر و مفید توضیح داده‌ام.

وبسایت و اپلیکیشن مارکتینگ

اهمیت وبسایت در بازاریابی دیجیتالهمین اول بگویم که یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ موفق با یک وبسایت و اپلیکیشن خوشگل و بهینه شروع می‌شود! اولین تعاملی که کاربران با شما دارند این دو بستر شماست. دیگر در وبسایت یا اپلیکیشن ، مثل کسب و کارهای قدیمی نمی‌توانید یک مسئول فروش زیبا و چرب زبان بگذارید تا مشتری را جذب کند! پس باید کاری کنید که مشتری جذب خودِ وبسایت یا اپلیکیشنتون شود.

بسیاری از تکنیک‌هایی که در زمینه بازاریابی دیجیتال انجام خواهید داد در نهایت کاربر را به سمت وبسایت و اپلیکیشن شما هدایت خواهند کرد. یعنی اگر یک کاربر عادی بخواهد به یک سرنخ تبدیل شود و یا یک سرنخ به مشتری تبدیل شود، همه این اتفاقات باید در وبسایت و اپلیکیشن شما بیفتد.

یکی از راحت‌ترین روش‌های بهینه سازی وبسایت و اپلیکیشن برای جذب مشتری این است که ظاهر و چیدمان آنها را تا جایی که می‌توانید ساده، جذاب و مفید بکنید. همیشه این قانون طلایی را آویزه گوشتان بکنید: زیبایی در سادگی است. سادگی به این معنی نیست که هیچ رنگ و لعابی به وبسایت و اپلیکیشنتون ندهید بلکه منظور من این است که این دو بستر را بی خود و بی جهت شلوغ پلوغ نکنید. شرکت Adobe را می‌شناسید؟ خیلی شرکت بزرگی است! مثلا فتوشاپ محصول این شرکت است (یعنی در زمینه گرافیک، غول جهانی هستند). این شرکت یک سری تحقیقات انجام داده و به این نتیجه رسیده که اگر وبسایت شما جذاب و خوشگل نباشد، 38 درصد کاربران از آن خارج می‌شوند، حتی اگر محتوای وبسایتتان مفید باشد!

خب الان بحث ظاهر وبسایت و اپلیکیشن را تمام کردیم و دیدیم که خیلی مهم است. ولی ظاهر وبسایت و اپلیکیشن تنها معیار مهم نیست. چون اگر فقط روی ظاهر تمرکز کنید کاربران بعد از مدت کوتاهی متوجه می‌شوند که وبسایت و اپلیکیشن شما فقط یک پوسته است و هیچ مغزی ندارد!

به همین دلیل موضوع مهم بعدی در این زمینه این است که حتما آن را به صورت بهینه بچینید. آیا اصطلاح "تجربه مشتری" به گوشتان خورده؟ در انگلیسی به آن User Experience می‌گوییم و با اختصار UX نشان می‌دهیم. خیلی خودمانی بخواهم بگویم، تجربه کاربر در حقیقت همان حسی است که کاربر در حین کار کردن با وبسایت و اپلیکیشن شما دارد.

مثلا اگر وبسایت و اپلیکیشن شما خیلی کند باشد یا ساختار آن پیچیده باشد و کاربر نتواند به راحتی چیزی که می‌خواهد را پیدا کند، تجربه بدی خواهد داشت و برعکس (البته این موارد فقط بخشی از تجربه کاربری هستند). حالا متوجه می‌شوید؟ علاوه بر ظاهر زیبا، باید چیدمان این دو را هم بهینه بکنید تا کاربر تجربه خوبی از آن داشته باشد و زمان بیشتری در آن بگذراند.

مورد دیگری هم که می‌خواهم برایتان بگویم، مسئله واکنش گرایی یا همان ریسپانسیو (responsive) بودن است. می‌دانید که هر کاربر با یک وسیله خاصی وارد وبسایت و اپلیکیشن شما می‌شود: یکی با تبلت، یکی با گوشی و دیگری با کامپیوتر. اندازه نمایشگر هر کدام از این دستگاه‌ها فرق می‌کند. اگر وبسایت شما ریسپانسیو باشد، خیلی سریع خودش را با اندازه صفحه کاربر وفق می‌دهد تا مطالب به صورت درست نمایش داده شوند ولی اگر اینطور نباشد، چیدمان شما به هم می‌ریزد و کاربر سریعا وبسایت را ترک می‌کند.

بهینه سازی موتور جستجو (سئو)

جایگاه سئو در دیجیتال مارکتینگحتی قبل از این که من حرفی بزنم، خودتان احتمال زیاد به اندازه کافی در مورد سئو شنیده باشید و می‌دانید که بدون اغراق، یکی از مهم‌ترین معیارها برای به دست آوردن رنک بالاتر در گوگل و تجربه کاربری است. بخش بزرگی از ورودی وبسایت شما (یعنی تعداد کاربرانی که وارد وبسایت شما می‌شوند) از طرف گوگل است. اگر بخواهم یک عدد تقریبی بگویم، حداقل 50 الی 70 درصد ورودی اکثر وبسایت‌ها از موتورهای جستجو (مخصوصا گوگل در ایران) است. پس می‌بینید که چقدر بحث سئو اصولی مهم است.

بحث سئو (متاسفانه یا خوشبختانه) خیلی خیلی مفصل است و اگر بخواهیم در مورد آن حرف بزنیم، این مطالب را با یک روز خواندن هم نمی‌شود تمام کرد! اما در عوض پیشنهاد بهتری برای شما دارم!

از آنجایی که بحث سئو خیلی مهم است، ما در صلاحی دیزاین (های ساین) یک سری خیلی کامل و جامع در مورد این موضوع آماده کرده‌ایم که بزودی آپلود میکنیم ...

بازاریابی محتوا

محتوا در موفقیت دیجیتال مارکتینگ شما تاثیر داردیادتان باشد گفتیم که کاربران و مشتریان جدید معمولا قبل از خرید دنبال اطلاعات هستند تا خریدشان را بر اساس آن انجام بدهند. حالا به نظر شما این اطلاعات را از کجا به دست می‌آورند؟ منابع زیادی برای پیدا کردن اطلاعات وجود دارد ولی چه کسی بهتر از شما؟ به نظرتان محصولی که می‌خواهید بفروشید را شما می‌توانید بهتر معرفی کنید یا افرادِ دیگر؟ قطعا خود شما!

اینجاست که باید از بازاریابی محتوا (content marketing) استفاده کنید. راه‌های زیادی هم برای این کار وجود دارد ولی آسان‌ترین و در عین موثرترین راه آن، ایجاد یک وبلاگ است. در وبلاگی که می‌نویسید چند کار را می‌توانید همزمان انجام بدهید:

  • اول از همه، اطلاعات صحیح و حتی تبلیغ محور را می‌توانید در اختیار مشتریان قرار بدهید. ولی دقت کنید که اگر در این مطالب، بیشتر به جای اطلاعات، روی تبلیغات تمرکز کنید، مشتریان ممکن است اعتماد چندانی به شما نکنند. بهتر است که جنبه تبلیغاتی را بیشتر با پست‌های سوشال یا روش‌های دیگر (مانند تبلیغات در گوگل) انجام بدهید.
  • دوم اینکه اگر وبلاگ شما قوی و در عین حال جذاب باشد، شما کاربران خودتان را پرورش خواهید داد. یعنی چه؟ یعنی بعد از مدتی که کاربران از وبلاگ شما دیدن کنند و متوجه شوند که اطلاعات خوبی در اختیار آن‌ها قرار می‌دهید، به خواننده‌های دائمی و ثابت تبدیل خواهند شد و این باعث می‌شود که به مشتری شما هم تبدیل بشوند.
  • مسئله آخر این است که وبلاگ شما باید بخش نظرات داشته باشد. این کار همیشه به نفع شماست. چرا؟ اول اینکه اگر مطالب شما خوب باشند، کاربران متوجه این قضیه خواهند شد و این قدرت و برتری شما در بخش نظرات بازتاب پیدا خواهد کرد. همچنین این مسئله برای کاربران جدید شما هم قابل مشاهده است! یعنی بدون اینکه کاری بکنید کاربران جدید تا حد زیادی به شما اعتماد خواهند کرد! گذشته از آن، حتی اگر شکایت یا گلایه‌ای هم از شما بشود (در بخش نظرات) با رسیدگی سریع و مردم دارانه، به همه نشان خواهید داد که برند شما همیشه مشتری برایش مهم است!

همچنین حتی اگر به اندازه کافی شناخته شوید و اعتماد جلب کنید، می‌توانید سطح محتوای خودتان را بالا برده و درآمدی هم از آن داشته باشید. برای مثال، الان کتاب‌های الکترونیکی (e-book) هم به صورت رایگان و هم به صورت پولی یکی از عناصر مهم دیجیتال مارکتینگ هستند.

یکی از مزایای بازاریابی محتوا این است که دست شما را باز می‌گذارد! الان توضیح می‌دهم: شما برای این که در نتایج جستجوی گوگل (SERP) بالا باشید باید به بحث کلمات کلیدی اهمیت بدهید (تمامی این موارد در مجموعه سئو با جزئیات توضیح داده شده‌اند). از این طریق می‌توانید ببینید که این روزها چه موضوعاتی روی بورس هستند (یعنی میزان جست و جوی بالایی دارند) تا در مورد آن‌ها نوشته و کاربران بیشتری را به وبسایت خودتان هدایت کنید. حتی اگر این موضوعات مستقیما به محصولات یا خدمات شما ربط نداشته باشند حداقل می‌توانند کاربران را با وبسایت شما آشنا کنند.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی در دیجیتال مارکتینگهمین الان به این سوال جواب بدهید: دور و برتان چند نفر می‌شناسید که یکی از برنامه‌های تلگرام، اینستاگرام، واتسپ یا توئیتر را نداشته باشد؟ یا با وبسایتی مثل لینکدین آشنا نباشد؟ شخصا 99 درصد افرادی که من میشناسم تقریبا از همه این شبکه‌ها استفاده می‌کنند!

شبکه‌های اجتماعی را نه تنها همه استفاده می‌کنند بلکه بخشی از زندگی روزمره بیشتر افراد شده است. به این دلیل شما هم باید از این فرصت بهترین استفاده را بکنید چون بازاری در اختیار دارید که تا دلتان بخواهد کاربر دارد و حتی در اکثر مواقع، شما برای ورود و استفاده از این بازار، نیاز به هزینه خاصی ندارید. مثلا درست کردن یک پیج در اینستاگرام یا یک کانال در تلگرام چه هزینه‌ای برای شما دارد؟

بله خیلی‌ها از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند و این شانس خوبی برای شما است. ولی از طرف دیگرتهدید بزرگی هم است چون اگر وارد این بازار نشوید و یا نتوانید به طرز صحیحی در آن فعالیت داشته باشید، به همان اندازه که می‌تواند به برند شما کمک کند به همان اندازه هم می‌تواند به شما ضرر برساند!

تبلیغات در گوگل (Google AdWords)

در بازاریابی دیجیتال از تبلیغات در گوگل استفاده کنیدبرای این که بتوانید موفقیت وبسایت خودتان را بسنجید نیاز به یک سری اطلاعات و آمار و ارقام دارید. یکی از این آمار (که یکی از مهم‌ترین معیارها هم است) ترافیک وبسایت شماست: یعنی در یک دوره مشخص، چند تا کاربر وارد وبسایت شما شده‌اند، چند صفحه از وبسایت شما را دیده‌اند و در کل چقدر زمان در وبسایت شما سپری کرده‌اند.

حالا برای اینکه بتوانید از طریق گوگل ورودی بگیرید، باید جزء نتایج برتر گوگل باشید. معمولا صفحه اول نتایج گوگل (که 10 نتیجه نشان می‌دهد) به عنوان نتایج برتر شناخته می‌شود. معمولا هر چه از رنگ و از صفحه اول دورتر باشید، میزان ورودی شما هم (از گوگل) کمتر می‌شود.

خب کاری ندارد که! سئوی وبسایتم را درست می‌کنم و مثل خان در صفحه اول گوگل می‌نشینم! به این راحتی هم نیست! درست است که هدف اصلی سئو بالا آوردن وبسایت شماست ولی سئو به این زودی عمل نمی‌کند چون باید در طول زمان کار خودش را بکند و گوگل شما را به عنوان وبسایت برتر بشناسد!

پس چه کار کنیم؟ تبلیغات در گوگل! به این راحتی! با استفاده از تبلیغات در گوگل، خیلی راحت می‌توانید هم برای کار خودتان تبلیغ کنید، هم ورودی زیادی بگیرید و هم در صفحه اول گوگل باشید!

ایمیل مارکتینگ (Email Marketing)

ایمیل مارکتینگ باعث موفقیت دیچیتال مارکتینگ شما می‌شوددر پازل بازاریابی که می‌چینید، بازاریابی ایمیلی هم یکی از تکه‌های بزرگ و مهم است. قبل از اینکه ایکیل مارکتینگ خودتان را شروع کنید باید به یک نکته مهم توجه داشته باشید. ایمیل مارکتینگ نسبت به سایر روش‌های بازاریابی کمی حساس‌تر است. چرا؟ چون تعداد ایمیل‌های اسپم (یا جفنگ) که برای کاربران فرستاده می‌شود خیلی زیاد است.

اگر محتوای ایمیل و حتی زمان و تعداد ارسال آن را به درستی و با شناخت کافی از کاربرانتان انجام ندهید، ایمیل شما هم با بقیه ایمیل‌های اسپم فرقی نخواهد داشت و کاربران برای آن ارزشی قائل نخواهند شد.

محتوای ایمیل‌هایی که برای کاربران و مشتریان خودتان ارسال می‌کنید طبیعتا به نوع کسب و کار شما بستگی دارد. ولی برای این که عملکرد موفق‌تری داشته باشید بهتر است از تجربه ما استفاده کنید. در این قسمت چند موضوع محتوای پیشنهادی برای شما گذاشته‌ایم:

  • وقتی کاربر جدیدی در خبرنامه شما عضو می‌شود، یک ایمیل خوشامدگویی برای او ارسال کنید و همچنین خیلی مختصر برایش توضیح بدهید که در وبسایت شما باید انتظار چه نوع مطالبی را داشته باشد.
  • برای پیشنهادات ویژه، فروش‌های مناسبتی (مانند فروش ویژه عید یا هر مناسب دیگر) و تخفیف‌های ویژه و جدیدتان می‌توانید برای آن‌ها ایمیل ارسال کنید و به وبسایت دعوتشان کنید.
  • اگر محتوایی برای دانلود روی سایتتان دارید، سعی کنید بعد از اینکه کاربران آن را دانلود کردند، یک ایمیل تشکر برای آن‌ها بفرستید و حتی محتواهای مشابهی هم برای او پیشنهاد دهید.

بهتر است این نکته را هم خدمتتان عرض کنم که ایمیل مارکتینگ معمولا برای پرورش و حفظ سرنخ‌ها استفاده می‌‎شود نه برای به دست آوردن سرنخ‌های جدید. البته این کار را هم می‌توان با استفاده از ایمیل کرد ولی تا حدی سخت است.

سخن نهایی!

این که بدانید دیجیتال مارکتینگ چگونه کار می‌کند فقط با شناختن عناصر تشکیل دهنده آن میسر نیست. برای این که بتوانید با موفقیت بیشتری این مسیر را ادامه بدهید، علاوه بر شناخت تمامی این بخش‌ها، باید بتوانید آن‌هار در کنار یکدیگر به صورت ترکیبی استفاده کنید.

این نکته هم یادتان باشد که علاوه بر این که روی هر کدام از این روش ها به صورت جداگانه و با یک رویکرد مختلف تمرکز می‌کنید، باید یک استراتژی و برنامه کلی هم برای "دیجیتال مارکتینگ" خودتان داشته باشید تا تمامی جوانب این موارد و همچنین چشم انداز شما را هم در خودش جای داده باشد.

برای شروع کار میتوانید از فرم مربوط به این بخش استفاده کنید تا کارشناسان صلاحی دیزاینــ⌬ـ بخوبی شما رو راهنمایی کنند . 


و اماّ بحث داغ شبکه های اجتماعی !

چیزی که باعث شده است امروز ، شبکه های اجتماعی بیشتر از همیشه مورد توجه قرار بگیرند ، به وجود آمدن ابزارهای دیجیتال و کمک آنها به توسعه شبکه های اجتماعی بوده است. 

تاریخچه واژه شبکه های اجتماعی ◄◄◄

شبکه های اجتماعی ، اصطلاحی است که برای نخستین بار در سال ۱۹۵۴ توسط جان بارنز که در حوزه‌ی انسان شناسی اجتماعی فعالیت می‌کرد، ابداع شد.

او تحقیقی در مورد گروه‌های اجتماعی در بخشی از نروژ انجام می‌داد و اصطلاح شبکه اجتماعی را در آن تحقیق برای توصیف رابطه بین انسانها و تحلیل مکانیزم‌های ارتباطی و خصوصاً تصمیم گیری آنها به کار برد. اگر ما هم بخواهیم به تعریف شبکه های اجتماعی از نگاه او رجوع کنیم، می‌توانیم بگوییم:

شبکه های اجتماعی ، هنگامی به وجود می‌آیند که ساختاری از گره‌‌های مرتبط به هم شکل می‌گیرند. هر گره ، یک فرد یا یک گروه یا یک سازمان است. شبکه اجتماعی ، به معنای نمایش و مطالعه‌ی ارتباط بین این گره ها و جریان دانش و اطلاعات بین آنهاست.

سایت استاتیک

سرویس‌های توسعه شبکه های اجتماعی

با توجه به تعریف عمومی ارائه شده از شبکه های اجتماعی، هر فضایی که با هدف شکل گیری و تسریع و تسهیل رشد شبکه های اجتماعی به وجود بیاید، یک سرویس شبکه اجتماعی یا SNS خواهد بود. شاید بتوان سازمان‌های مردم نهاد (سمن‌ها یا NGOها) را به عنوان یکی از بهترین نمونه‌های سرویس‌های توسعه شبکه اجتماعی حول یک محور خاص و موضوع مشخص،‌ مطرح کرد.

سایت داینامیک

سرویس‌های دیجیتال توسعه شبکه های اجتماعی

همان چیزی هستند که مردم در زبان روزمره خود، به آن شبکه های اجتماعی می‌گویند. گوگل پلاس ، لینکدین ، فیس بوک ، اینستاگرام ، توییتر و سایر پلتفرم‌های مشابه ، ابزارهای دیجیتالی هستند که برای ایجاد شبکه های اجتماعی و توسعه آنها طراحی شده‌اند.

سایت نیمه داینامیک

تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی

درس‌های تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی در صلاحی دیزاین در قالب یک مجموعه درس مستقل تحت عنوان ابزارها، مثال‌ها، روش‌ها و توصیه‌های تولید محتوا ارائه شده‌اند. در این درس‌ها، به مطالبی مانند انتخاب لحن مناسب برای محتوا، تولید محتوا برای وبلاگ‌ها، استفاده از پادکست‌ها و فهرست‌ها، تولید محتوا برای اینستاگرام و نیز سوال‌های مناسب برای استخدام تولیدکننده محتوا میپردازیم. 

 

هفت شبکه های اجتماعی معتبر و پرطرفدار 

۱. اینستاگرام

نسخه نخستین اینستاگرام در اکتبر ۲۰۱۰ راه‌اندازی شد. این سرویس به سرعت محبوبیت کسب کرد و به بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر تا آوریل ۲۰۱۲ و ۳۰۰ میلیون کاربر تا دسامبر ۲۰۱۴ رسید. اینستاگرام از طریق اپ استور اپل ، گوگل پلی و فروشگاه ویندوز فون قابل دسترسی است. پشتیبانی این نرم‌افزار کاربردی برای آیفون ، آی‌پد ، آی‌پاد تاچ و گوشی‌های دارای سیستم‌عامل اندروید برقرار است. همچنین نرم‌افزار کاربردی شخص ثالث اینستاگرام برای بلک‌بری ۱۰ و گوشی‌های سیمبیان نوکیا در دسترس است.

۲. فیس بوک

مارک زاکربرگ، دانشجوی رشته علوم کامپیوتر و روان‌شناسی دانشگاه هاروارد پیش از آن نیز تجربه‌هایی در راه‌اندازی شبکه اجتماعی داشت. او وبگاه‌هایی مانند CourseMatch برای پیگیری وضعیت مدرک تحصیلی و Facemash را برای رده‌بندی میزان جذابیت افراد را طراحی کرده‌بود. در ماه فوریه سال ۲۰۰۴ میلادی و در سن ۲۰ سالگی به‌همراه دوستان خود وبگاه The Facebook را راه‌اندازی کرد. در ۲۴ ساعت اولیه راه‌اندازی این وبگاه ۱٫۲۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه هاروارد و پس از یک ماه، بیش از نیمی از دانشجویان کارشناسی این دانشگاه در آن نمایه داشتند.

۳. توئیتر

توئیتر یک پروژه بود که توسط شرکت Obvious در مارس ۲۰۰۶ ایجاد شد نمونهٔ اولیهٔ توئیتر به عنوان یک سرویس داخلی برای کارکنان Odeo مورد استفاده قرار گرفت و نسخهٔ کامل آن در تاریخ ۱۵ ژوئیه ۲۰۰۶ معرفی شد. اما در اکتبر ۲۰۰۶ به صورت همگانی در دسترس قرارگرفت. این سرویس به سرعت مورد توجه قرار گرفت تا اینکه در مارس ۲۰۰۷ برندهٔ وب اورادز جشنوارهٔ جنوب از جنوب غربی در بخش وبلاگ شد.

۴. گوگل پلاس

گوگل+ (به انگلیسی: Google+‎) سرویس شبکهٔ اجتماعی گوگل است. گوگل+ به‌عنوان لایه‌ای که خدمات اجتماعی مختلف گوگل از جمله گوگل پروفایل و گوگل باز را در خود ادغام می‌کند ، امکانات جدید بسیاری از جمله حلقه‌ها، پاتوق‌ها، جرقه‌ها، و تجمّع‌ها را نیز ارائه می‌کند. گوگل+ بزرگترین تلاش گوگل برای رقابت با شبکهٔ اجتماعی فیس‌بوک است که بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر دارد.

۵. لینکدین

لینکدین یک شبکهٔ اجتماعی براساس روابط تجاری‌ست. نسخهٔ اولیهٔ این شبکهٔ اجتماعی در سال ۲۰۰۲ میلادی ساخته شد و در ماه مهٔ سال ۲۰۰۳ به‌صورت رسمی افتتاح گردید. مدیرعامل کنونیِ لینکدین داندولف می‌باشد که در گذشته مدیر اجرایی یاهو بوده‌است. لینکدین توسط رید هافمن، که از اعضای سابق پی پال و وب‌گاه سوشیال دات نت بوده، بنیان‌گذاری شد. رید هافمن، پیشتر مدیرعامل لینکدین بوده، ولی هم‌اکنون عضو هیئت مدیرهٔ لینکدین است. لینکدین در سرتاسر دنیا بیش از ۲۰ دفتر فعال دارد و دفتر مرکزی آن در کالیفرنیا است.

۶. پینترست

پینترست (به انگلیسی: Pinterest) نام وب‌سایت شبکه اجتماعی شناخته شده برای اشتراک‌گذاری تصاویر است که به کاربران اجازه می‌دهد بر اساس علاقه خود به اصطلاح پین کنند و سایر اعضا این تصاویر را لایک زده یا در صورت لزوم ریپین کنند. اعضا می‌توانند کل تصاویر پین شده به یک بورد خاص متعلق به یک نفر را دنبال کنند. کاربران پینترست از طریق فیس‌بوک و توییتر نیز می‌توانند عکس‌های خود را به اشتراک گذاشته و با یکدیگر تعامل داشته باشند. پین‌ترست با سرمایه‌گذاری ۲۷ میلیون دلاری تأسیس شده‌است؛ و در فهرست ۵۰ سایت برتر سال ۲۰۱۱ از دید نشریه تایم قرار گرفته‌است.

۷. تامبلر

تامبلر (به انگلیسی: Tumblr) پلتفورم میکروبلاگینگ و یک وب‌گاه ارایه‌دهنده خدمات شبکه اجتماعی است که توسط شرکت تامبلر راه‌اندازی و اداره می‌شود. ویژگی اصلی تامبلر آسانی در استفاده و داشتن امکانات متفاوت برای کاربران خود است تا بتوانند در قالب‌های مختلف پست‌های کوتاه خود را بیان کنند. این وبلاگ‌ها اصطلاحاً تامبلاگ نام دارند. کاربران می‌توانند وبلاگ دیگران را دنبال کنند مگر اینکه یک کاربر بلاگ خود را خصوصی کرده باشد. تا ۴ فوریه ۲۰۱۵ تامبلر بیش از ۲۲۱٬۷ میلیون وبلاگ را در سیستم خود ثبت کرده بود، بر اساس آمار کام‌سکور(comScore) بازدید روزانه از سیستم بیش از ۱۳٫۴ میلیون نفر بازدیدکننده خالص در آمریکا است.

 


نماد اعتماد و مجوزهای صلاحی دیزاینــ⌬ـ

logo-samandehi
صلاحی دیزاینــ⌬ـ از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت و معدن دارای نماد اعتماد الکترونیکی می باشد و همچنین با ارائه مستندات لازم در پایگاه ساماندهی سایت های اینترنتی ثبت گردیده است. لذا می توانید با آرامش کامل نسبت به خرید و پرداخت وجه اقدام فرمائید.